Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
e-Learning heeft z'n langste tijd gehad, de toekomst is aan we-learning. Dat valt te lezen in The Economic Times. Het artikel stelt dat traditionele vormen van kennisoverdracht hun langste tijd hebben gehad. Organisaties stappen over op peer-to-peer leren. Bij peer-to-peer leren gaat het niet om het verbinden van mensen aan informatie en kennis, maar om het verbinden van mensen aan mensen. Daarbij worden - zo stelt The Economic Times - werknemers uit alle hierarchische niveaus aan elkaar gekoppeld, voor het online uitwisselen van ideeen en kennis. Als een van de voorbeelden wordt IBM genoemd, in het bijzonder de Expert and Knowledge Tracker, software voor online samenwerken, voor het verspreiden van kennis en informatie en voor het stellen van vragen. Dergelijke hulpmiddelen zorgen er voor dat de werknemer zelf het initiatief neemt. Dat wordt binnen IBM als belangrijk gezien, want: "Voor onze meer dan 50.000 werknemers is het van belang dat wij hen niet overstelpen met informatie", zegt Lauge Sorensen van IBM.
e-Learning heeft z'n langste tijd gehad, de toekomst is aan we-learning. Dat valt te lezen in The Economic Times. Het artikel stelt dat traditionele vormen van kennisoverdracht hun langste tijd hebben gehad. Organisaties stappen over op peer-to-peer leren. Bij peer-to-peer leren gaat het niet om het verbinden van mensen aan informatie en kennis, maar om het verbinden van mensen aan mensen. Daarbij worden - zo stelt The Economic Times - werknemers uit alle hierarchische niveaus aan elkaar gekoppeld, voor het online uitwisselen van ideeen en kennis.
Als een van de voorbeelden wordt IBM genoemd, in het bijzonder de Expert and Knowledge Tracker, software voor online samenwerken, voor het verspreiden van kennis en informatie en voor het stellen van vragen. Dergelijke hulpmiddelen zorgen er voor dat de werknemer zelf het initiatief neemt. Dat wordt binnen IBM als belangrijk gezien, want: "Voor onze meer dan 50.000 werknemers is het van belang dat wij hen niet overstelpen met informatie",
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.