Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Tientallen Nederlandse jongeren die ooit in hun leven ernstige hersenschade opliepen, hebben veel baat gehad bij het spelen van Wii-games als therapie.
Dat blijkt uit een door de Haagse Hogeschool gelanceerd instructieprogramma TherapWii. “Videospelletjes geven je zelfvertrouwen een enorme boost”, zegt Arend de Kloet, lector Revalidatie aan de Haagse Hogeschool en brein achter de TherapWii, in Metronieuws.
Ook weet hij dat Wii-games succesvol hebben bijgedragen aan verbetering van het leertempo, de reactiesnelheid plus de fysieke en mentale conditie van jongeren met een niet-aangeboren hersenaandoening (NAH).
Vijftig jongeren is gevraagd twaalf weken lang gericht met de Wii te gamen. De Kloet: “Dat betrof balansoefeningen als skiën en surfen, maar ook conditietraining, hand-oogcoördinatie, reactievermogen, timing en Wii-spelletjes waarbij je je woordenschat verhoogt. Opvallend is dat de onderzochte gamers in de dagelijkse praktijk actiever en meer zijn gaan bewegen.”
Bron/meer informatie: Metronieuws
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.