Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De Universiteit van Edingburgh heeft een rapport opgesteld waarbij vanuit de literatuur en vanuit ervaring met 58 MOOC’s gekeken wordt naar de betekenis en gevolgen.
Via blog van Pierre Gorissen, dank voor de tip Pierre!
Het rapport besteedt aandacht aan de soorten MOOC’s, geeft een inzicht in de 58 uitgevoerde MOOC’s in de UK, geeft inzichten vanuit de literatuur en ze kijken hierbij naar de didactische aanpak en de rol van docent en student. Aan het einde komen er 3 aanbevelingen voor het beleid aangaande MOOC’s.
Drie concrete aanbevelingen
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.